Cala Llentia

Door Barbara
cala llentia ibiza

Moeilijkheidsgraad: Easy (E)

Wist je dat er zich tussen de stranden van Cala Codolar en Cala Tarida zich nog een ander baaitje bevindt, verstopt tussen de rotswanden? Jep, het heet Cala Llentia: een ondiep baai van ongeveer 30meter breed, 10meter diep en een kiezelstrand met wat posidonia.

De weinige bezoekers zijn meestal locals die in alle eenzaamheid en rust (zeker tijdens het drukke zomerseizoen) van de zon willen genieten. Of nieuwsgierige toeristen die – net als ik- ieder ‘hoekje’ van het eiland willen verkennen…

Het is een afgesloten baai, omsloten door steile kliffen en een vissershutje tegen de rotswand gebouwd. Het water is helder en ondiep, waardoor het een perfecte plek is om te snorkelen. Er is niets van faciliteiten, een picknick en drankjes moet je dus zélf meenemen. Wie toch graag een hapje wil eten, kan in de chiringuito van het nabij gelegen Cala Codolar terecht, op 10min. wandelen. Vanaf de top van de baai, voordat je de steile helling afdaalt, zie je Es Vedra op de achtergrond, prachtig! Net achter Cala Llentia bevind zich trouwens het prachtige kunstwerk ‘Time & Space’, dat zéker niet op je to-do-lijstje mag ontbreken.

(tekst gaat verder onder de foto’s)

Algemeen

De term ‘beach’ bekijken we in de ruime zin van het woord: een baai(tje) waar je kan zonnebaden en zwemmen, een plek om je handdoek uit te gooien en te genieten. Verwacht dus géén enorme, luxueuze stranden met fijn wit zand 😉
Zoals bij iedere ‘secret beach‘ zijn er géén voorzieningen: géén strandbar, toilet, parasols of ligbedjes. Een strandlaken (of een LayBag, handdoek, luchtmatras, …) food & drinks moet je dus zélf meenemen.

Respecteer de natuur en keep Ibiza clean: voorzie een vuilzakje waarin je alle afval weer meeneemt. Maak géén vuur en kijk uit met sigarettenpeuken, er zijn in het verleden al ernstige bosbranden ontstaan hierdoor!

🔸 Ben jij deze ‘secret beach‘ gaan ontdekken? Wij zijn benieuwd! TAG ons in je foto’s of gebruik de hashtag #besosdeibiza. Muchas gracias!

(tekst gaat verder onder de foto’s)

Locatie

Optie 1: Rij richting Cala Codolar en volg de weg helemaal ten einde, tot aan het strand. Parkeer daar onder de bomen. Met recht voor je het strand, zie je links van je een steil pad omhoog, tussen de bomen. Volg dat. Eens boven aangekomen, volg je het pad dat tussen de bomen langs de kustlijn loopt, tot je Cala Llentia beneden ziet, na ongeveer 5 min. wandelen. Er loopt een klein weggetje langs dewelke je kan afdalen, maar de rotsen zijn scherp en het vraagt wat klauterwerk, wees dus voorzichtig en draag aangepast schoeisel.

Optie 2: Volg de route naar Stonehenge Ibiza , wandel het gigantische kunstwerk rechts voorbij en volg de kustlijn. Je zal Cala Llentia beneden zien. Het pad om af te dalen bevindt zich aan de overkant.

Lees ook deze artikels

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Deze kan je weigeren indien je dit wenst. Accepteer Lees meer